Dounavi - Anthopoulos Insurance Company & CO

  • 25410 84685
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ασφαλιστικά Νέα

Ενημερωθείτε για τα ασφαλιστικά νέα από όλα τα ειδησεογραφικά sites & blogs.

Οδική Βοήθεια: Κάλυψη συμπληρωματική, αλλά απαραίτητη!

Η οδική βοήθεια είναι ίσως η πιο διαδεδομένη συμπληρωματική κάλυψη στον κλάδο της ασφάλισης οχημάτων και σχεδόν όλοι οι κάτοχοι κάποιου οχήματος έχουν κάνει χρήση των υπηρεσιών που παρέχει.

Η χρησιμότητά της είναι κατανοητή και αποδεκτή από όλους: ανεξάρτητα από την ασφαλιστική εταιρεία στην οποία ασφαλίζεται ο κάθε καταναλωτής, ζητά την κάλυψη της οδικής βοήθειας και αρκετοί επιλέγουν την ασφαλιστική εταιρεία στην οποία θα ασφαλιστούν με κριτήριο την οδική βοήθεια με την οποία συνεργάζεται. Ο λόγος είναι προφανής: η κάλυψη διευκολύνει τον κάθε οδηγό σε μια δύσκολη στιγμή, που το όχημα έχει πάθει βλάβη.

Υπάρχουν αρκετές εταιρείες, αλλά και πολλά προγράμματα οδικής βοήθειας. Όλα, όμως, στηρίζονται στην παροχή βοήθειας στον ασφαλισμένο, όταν το συγκεκριμένο όχημα που έχει ασφαλίσει ακινητοποιηθεί λόγω ατυχήματος ή βλάβης. Στη συντριπτική πλειοψηφία των προγραμμάτων ασφαλίζεται ένα συγκεκριμένο όχημα και η κάλυψη ισχύει ανεξάρτητα από τον εκάστοτε νόμιμο οδηγό του οχήματος. Στην αγορά υπάρχουν και κάποια συμβόλαια που λειτουργούν αντίστροφα, δηλαδή ασφαλίζεται ένα συγκεκριμένο πρόσωπο ανεξάρτητα από το όχημα που οδηγεί. Επίσης, καλύπτονται και οι επιβάτες του οχήματος κατά τη στιγμή του ατυχήματος ή της βλάβης. 

Η κάλυψη της οδικής βοήθειας προσφέρεται από όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες, παρόλο που οι περισσότερες δεν ασκούν οι ίδιες τον κλάδο ασφάλισης, αλλά προσφέρουν την κάλυψη μέσω συνεργαζόμενων εξειδικευμένων εταιρειών που ασκούν τον κλάδο οδικής βοήθειας, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του νόμου. Ο κάθε καταναλωτής μπορεί να αγοράσει το προϊόν είτε από την ασφαλιστική εταιρεία στην οποία έχει ασφαλίσει το όχημά του είτε κατευθείαν από μια εταιρεία οδικής βοήθειας. Συνήθως το κόστος είναι χαμηλότερο μέσω της ασφαλιστικής του εταιρείας, όσο παράξενο και αν ακούγεται.

Οχήματα που καλύπτονται

Η κάλυψη της οδικής βοήθειας μπορεί να προσφερθεί σε κάθε όχημα από την εξειδικευμένη εταιρεία, αλλά οι συνηθέστερες κατηγορίες οχημάτων στις οποίες παρέχεται είναι:

• Τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά οχήματα
• Τα ιδιωτικής χρήσης φορτηγά οχήματα και
• Τα ιδιωτικής χρήσης φορτηγά-αγροτικά οχήματα

Στις παραπάνω κατηγορίες υπάρχουν πρόσθετες προϋποθέσεις, που μπορεί να διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία, όπως το να μην υπερβαίνει το μικτό βάρος του οχήματος τα 3.500 κιλά, να μην έχει ύψος άνω των τριών μέτρων, το μεταξόνιό του να μην έχει μήκος άνω των 3,60 μέτρων κ.λπ. Στα δίτροχα η κάλυψη της οδικής βοήθειας παρέχεται συνήθως σε μοτοσικλέτες με κινητήρα άνω των 250 cc. Τέλος, λίγες εταιρείες - και κατόπιν ειδικής συμφωνίας - παρέχουν την κάλυψη σε βαρέος τύπου οχήματα, όπως μεγάλα φορτηγά, βυτιοφόρα, λεωφορεία κ.λπ.

Φροντίδα ατυχήματος και οδική βοήθεια 

Στα περισσότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια του κλάδου ασφάλισης οχημάτων υπάρχει μια κάλυψη που ονομάζεται «φροντίδα ατυχήματος» και πολλοί καταναλωτές την ταυτίζουν με την κάλυψη της οδικής βοήθειας, γιατί συνήθως παρέχεται και από τις ίδιες εταιρείες. Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή, γιατί αυτές αποτελούν δύο διαφορετικά ασφαλιστικά προϊόντα και πρέπει να γνωρίζουμε τις διαφορές και να γνωρίζουμε ποια κάλυψη έχουμε στο αυτοκίνητό μας για να μη βρεθούμε προ εκπλήξεων τη στιγμή που θα χρειαστούμε την οδική βοήθεια. Τρεις είναι οι κύριες διαφορές:

1. Η οδική βοήθεια είναι μια προαιρετική κάλυψη στο ασφαλιστήριο αυτοκινήτου με πρόσθετο κόστος, ενώ η «φροντίδα ατυχήματος» περιλαμβάνεται συνήθως στις καλύψεις του ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου χωρίς να τη ζητήσει ο ασφαλισμένος και δεν έχει κόστος.
2. Η οδική βοήθεια ενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για ατύχημα είτε πρόκειται για βλάβη, ενώ η «φροντίδα ατυχήματος» ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση ατυχήματος.
3. Η οδική βοήθεια έχει ως κύριο αντικείμενο τη «βοήθεια προς το όχημα» σε κάθε περίπτωση, ενώ η «φροντίδα ατυχήματος» έχει ως κύριο αντικείμενο τη «βοήθεια προς τον ασφαλισμένο» τη στιγμή του ατυχήματος και τη συλλογή πληροφοριών και εγγράφων σχετικών με το ατύχημα και τη ζημιά.

Η κάλυψη της «φροντίδας ατυχήματος» είναι πολύ χρήσιμη σε περίπτωση ατυχήματος και μας απαλλάσσει από πολλές διαδικασίες, αλλά πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν μας παρέχει οποιαδήποτε βοήθεια σε περίπτωση βλάβης.

Προγράμματα οδικής βοήθειας 

Δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα οδικής βοήθειας και η κάθε εταιρεία σχεδιάζει τα δικά της προγράμματα. Θα πρέπει να ξέρουμε ότι κάθε πρόγραμμα οδικής βοήθειας αποτελεί ασφαλιστική παροχή και συνεπώς συνοδεύεται από τους γενικούς και ειδικούς όρους, τα όρια, τις προϋποθέσεις και το εύρος των καλύψεων, τις εξαιρέσεις, τις εκατέρωθεν υποχρεώσεις κ.λπ. Είναι απαραίτητο να διευκρινισθεί ότι οι υπηρεσίες της οδικής βοήθειας παρέχονται σε είδος και όχι σε χρήμα, δηλαδή παρέχεται «βοήθεια» και όχι «αποζημίωση». Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις ή σε συνθήκες ανωτέρας βίας, αν προβλέπεται στο ασφαλιστήριο και μετά από συνεννόηση με την εταιρεία οδικής βοήθειας, μπορεί να καταβληθεί αποζημίωση σε χρήμα.
Κατά την αγορά ενός προγράμματος οδικής βοήθειας, θα πρέπει να ζητήσουμε να μάθουμε λεπτομέρειες, όπως:

• Ισχύει η κάλυψη μόνο εντός της ελληνικής επικράτειας ή και στο εξωτερικό και σε ποιες χώρες;
• Ισχύει η κάλυψη μόνο αν συμβεί το γεγονός (ατύχημα ή βλάβη) στο οδικό δίκτυο ή και εκτός δρόμου, π.χ. σε παραλίες;
• Ισχύει η κάλυψη και για περιστατικά που δεν αποτελούν ατύχημα ή βλάβη, όπως για παράδειγμα για αλλαγή ελαστικού ή έλλειψη βενζίνης κ.λπ.;
• Σε ποιο σημείο είναι υποχρεωμένη η εταιρεία να μεταφέρει το όχημα, στο πλησιέστερο εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή στον τόπο κατοικίας του ασφαλισμένου;
• Ισχύει η κάλυψη και σε χώρους όπως κλειστοί χώροι στάθμευσης, πιλοτές κ.λπ. ή όχι;

Επίσης, όταν ζητάμε εκ των υστέρων να προσθέσουμε την κάλυψη της οδικής βοήθειας στο ασφαλιστήριο που ήδη έχουμε, θα πρέπει να ρωτήσουμε από πότε θα ισχύει, γιατί οι περισσότερες εταιρείες καλύπτουν περιστατικά μετά από ένα χρονικό διάστημα (π.χ. 48 ωρών), ώστε να αποφύγουν γεγονότα που έχουν ήδη συμβεί, τα οποία, δικαιολογημένα, δεν πρέπει να καλυφθούν.

Πηγή: εφημερίδα «ασφαλίζομαι»


Νέα DAIC
EUROLIFE
02 Σεπ

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Πληροφορίες Ιστότοπου

Σχετικά με Εμάς

Στοιχεία Επικοινωνίας

Σμύρνης 3-5 (1ος όροφος)
Ξάνθη, Τ.Κ. 67100

+30 25410 84685
+30 25410 84941 (fax)

xanthi@daic.gr

© 2020 DAIC.GR. All Rights Reserved. Developed & Designed by AngelKouroup.Gr

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Προβολή εγγράφων πολιτικής απορρήτου GDPR ]